Har du problem med Mina sidor?

Här kan du hitta lösningar på de vanligaste problemen du kan stöta på när du använder Mina sidor.

Det här kan du göra om du får ”cookie failure” vid signering på Mina sidor

Använder du iPhone, iPad eller Macbook och får felmeddelandet "cookie failure, you must have cookies enabled on your device" som hindrar dig från att signera i Mina sidor? Då behöver du ändra inställningar för din webbläsare och sedan starta om den. Problemet kan uppstå i webbläsaren Safari och Chrome. Här under hittar du hur du kan lösa problemet.
 

Safari på en Macbook dator

På en Safari sida ska du klicka på ”Safari” högst upp i vänstra hörnet, välj sedan Inställningar och klicka på Integritet. Bocka ur både ”Webbplatsspårning” och "Cookies och webbplatsdata". Stäng ner och starta om webbläsaren. Logga in på Mina sidor igen.

Chrome på Macbook dator

I Chrome ska du klicka på ”Mer” (de tre prickarna) uppe till höger och sedan välja Inställningar. Under avsnittet Sekretess och säkerhet går du in på ”Cookies och annan webbplatsdata”. Se till att alternativen ”Blockera cookies från tredje part” och ”Blockera alla cookies” inte är markerade. Stäng ner och starta om webbläsaren. Logga in på Mina sidor igen.

Safari på iPhone

Öppna inställningar i din iPhone. Väl sedan "Safari". Under avsnittet Integritet och säkerhet ska både alternativen ”Spåra inte mellan webbplatser” och ”Blockera alla cookies” vara avmarkerade.

Chrome på iPhone

Öppna inställningar i din iPhone. Välj sedan ”Chrome”. Alternativet ”Tillåt spårning mellan webbplatser” ska vara markerat.

Problem vid signering på Mina sidor om du har webbläsaren Safari

Har du webbläsaren Safari och får felmeddelande om cookies när du ska signera något på Mina sidor? Här finns det information om hur du kan signera.

Det finns ett problem på Mina sidor som du kan stöta på när du ska signera tidrapporter. Har du problem med att signera är det bra om du försöker rensa dina kakor (cookies). Eftersom vi inte vet vilken webbläsare du använder kan du använda någon av dessa länkar. Välj den länk som stämmer överens med den webbläsare du använder och följ de olika stegen som beskrivs där.

Internet Explorer

Google Chrome

Safari (se även information nedanför)

Firefox

Fungerar det inte med att rensa kakor kan det även vara bra att helt byta webbläsare. Vi rekommenderar främst Chrome eller Firefox när du använder Mina sidor.

Får du felmeddelande om att sidan inte är säker när du loggar in?

I den senaste versionen av webbläsaren Chrome kan du få ett felmeddelande om att sidan inte är säker. Vår bedömning är att den är säker och du kan klicka på ”Skicka ändå” för att komma till Mina sidor. Du kan också välja att byta webbläsare.

Har du fortfarande problem?

Om du skulle ha fortsatt problem att lämna in tidrapporten är du välkommen att kontakta någon av våra handläggare via telefon eller Mina sidor.

Du når oss på telefonnummer 0771-25 80 00 under följande tider:

Måndag till tisdag klockan 9.00-12.00 och 13.00-15.00 

Onsdag till fredag klockan 9.00-12.00